Rozdíl mezi offline a online zápasy v CS:GO (a dopad přechodu na online zápasy) – 1.díl
Pravděpodobně bychom situaci podhodnotili, kdybychom řekli, že procházíme náročnými časy. Upřímně řečeno, vypadá to spíš tak, že COVID-19 je největší krizí, kterou si lidstvo v nedávné historii prošlo. Esporty, stejně jako mnoho jiných průmyslových odvětví, byly těmito událostmi přímo zasaženy, esportovní zápasy, velmi logicky, zrušeny.
CS:GO má přesto možnost přežít prostřednictvím online zápasů. Esporty mají nejen možnost, ale také povinnost dále lidem nabízet zábavu a pomáhat jim uniknout z úzkostné reality, i když jen na chvíli. Co to ale znamená pro profesionální týmy? Na to si odpovíme v tomto článku.
Osobně jsem přechod z online Counter-Strike zápasů na offline scénu zažil, ale většina hráčů s tímto ekosystémem není obeznámena, a bude jim pár týdnů či měsíců trvat, než se s ní vyrovná.
Rozdíly mezi online a offline CS:GO
Proč odborníci obvykle berou výsledky online turnajů trošku s rezervou? Koneckonců lidé hrají stejnou hru na stejných mapách, se stejnými zbraněmi a soupeři. S výjimkou některých obrovských rozdílů v pingu (internetové připojení), by nemělo být tak intuitivní výsledky online turnajů opomíjet, přesto to všichni děláme, včetně mě.
Když přemýšlím nad rozdílem mezi online a offline CS:GO turnaji, vždycky mi na mysl bude vyvstávat psychická pohoda, ve které se hráči ocitnou.
Když hrajete v LAN, existuje hned několik faktorů, které člověk musí mít pod kontrolou, aby mohl optimálně fungovat. Musí zvládat tlak, a to nejen ze samotné soutěže, ale někdy také z davu lidí. Hráč se musí umět pohodlně posadit na židli, kterou nezná, používat stůl, který není jejich, a případně monitor, na který nejsou zvyklí.
Abychom se dobře pochopili, zajetí CS:GO profesionálové vědí, jak tohle všechno zvládnout. Ti, kteří dokážou nejlépe hrát pod tlakem, jsou obvykle ti nejlepší na světovém žebříčku.
Tato perspektiva vždy pomůže dobře pochopit, proč se challenger týmům těžko daří vyhrávat těsné hry s favority. Může na vás zapůsobit momentální tlak, samotná událost a rozsypete se.
V online CS:GO zápasech tohle nehrozí. Hráči se doma cítí výrazně lépe, jsou zavřeni ve svém pokoji, ve svém pohodlí. To může být důvod, proč se občas dočkáme nějakého obrovského překvapení. Lidé se cítí uvolněně a dovolí si riskovat a být mnohem agresivnější, než byli v prostředí s tlakem z okolí.
Můžete se podělit s jinými čtenáři níže